13 Ağustos 2014 Çarşamba

Bugun gunlerden emzirmeyi birakma gunu...


Biraz buruk,biraz eksik ama kararlı..


İki kızımda da emmeyi istememeleri gibi bir sorunla karşılaşmadım çok şükür ama böyle olunca da emmeyi bırakması gerektiğinde sanki ömür boyu emzirmem gerekiyormuş da ben  istemiyormuşum gibi bir suçluluk psikolojisine giriyorum tabii çocuk ciyak ciyak meme istiyorum diye haykırıp da ben vermeyince haliyle..

Ama artık 2yasimizi bitiriyoruz 23 aylık olduk ve bu zamana kadar da fazlasıyla emdi artık son günlerde de iyice abarttı bu isi..tamam yine yemeklerini yemiyor değil gerekli besinlerini alıyor ama  olmadık yerde de avaz avaz meme istiyorum diye bağırması pek hoş olmuyor yani;) (aslında kendimi ikna ediyorum şu an) sabaha karşı da uyanıp sürekli emmek isteyince artık bana da geldiler ve bu sabah itibariyle artık yeter dedim..bir kaç zamandır aklıma koymuştum zaten ve alıştırmak için dün gece biberonla süt verdim bir güzel içti maşallah..artık meme istedikçe biberonla sütü dayamayı düşünüyorum..aslında iki kızımda da biberonlarımızı hiç kullanamadık doğru düzgün ikisinde de mama kullanmadığımız için..suyu da ben çok kısa sure biberonla verdim hemen bardakla içmeye geciş yaptik ikisinde de..şimdi bu yöntemle hiç değilse emme isteğini gidersin diye düşündüm biberondan da pek hoşlanmayan bir anne olmama rağmen.
Bu arada Serra da kardeşinde görünce o da biberonla istedi yani bebekken rağbet görmeyen biberonlar şu an gayet revaçta bizim evde.. Doğru mu yaptım bilmiyorum ilerde de biberonu bıraktırmak için ugraşıcağım belki ama  çocuğu birden bire hayata küstürmektense böyle bir tolerans tanımak istedim..

Anne sütünün yararlarına çok inanan bir anne olarak 2yasina kadar emdiği için çok mutluyum özellikle alerjik bir çocuk olduğu için her gittiğim doktor bol bol emzir demişti..Serra yı emzirirken Azra ya hamile kaldığım için ve sütün kokusu değiştiğinden dolayı çocuk kusmaya başlayınca onu 1,5yasinda bıraktırmak zorunda kalmiştim içimde bir uktedir serra yı da 2yasina kadar emzirmek istemiştim ama kısmet o kadarmis..Sütü olan ve çocuğu da emmek isteyen her anneye de 2 yaşina kadar emzirmeyi tavsiye ederim (tabii hiçbirşey yemeyip sadece anne sütü istemedigi takdirde)
Evet büyüdükçe bıraktırmak daha zor oluyor doğru ama yararlarını sayarsak bu çok küçük bir zorluk olarak kalır..

Benim simdi Azra yı parka götürüp iyice yormam gerekiyor yoksa öğle uykusuna geçişte yine bir küçük kıyamet kopacaktır evde..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder