9 Aralık 2014 Salı

Zor büyüyen çocuk candir ama biraz can acitir..

Her anne cocugunun istahli olmasini ve gun be gun büyüdüğünü serpildigini görmek ister ama maalesef bu bazi cocukta pek mümkün olmadigi gibi gelişmek yemekle de doğru orantili olamiyabiliyor çoğu zaman..

Yaşayanlar  bilirler boyle yavaş büyüyen bir çocuğunuz varsa ve beslenmesine maximum caba sarfetmenize ragmen neticesini çocuğun üzerinde goremiyorsaniz bu durum gerçekten çok can acitici oluyor..

Elbette ki Allah a çok şükür saglikli bir çocuk ama ne yerse  yesin ne kadar büyürse buyusun diyemiyorsunuz yani ben diyemedim su zamana kadar ve birşeyler yapmadan da durmak elimden gelmedi..

4yasindaki kizim Serra 2.680gr doğdu ve hep zayifti özellikle 1yas civari nerdeyse 7 aylik bebek gibiydi diyebilirim..

Ek gidaya geçtiğinizde inek sutu ve yumurta alerjimiz olduğundan dolayi da rahatça herşeyi yediremedim alerji geçmişimizden daha önce bebeklerde inek sutu ve yumurta aki alerjisi  yazimda bahsetmiştim çok detaya girmeyecegim.

Çocuk endokrin Dr umuz Erdal bey in dediğine gore küçük doğan çocukların bir kismi 1yasina kadar yasitlarini yakalar,bir kismi 3yasina kadar,bir kismi da 6yasina kadar yakalarsa yakalarmis 6yasina kadar yasitlarini yakalayamayan çocuklar öyle devam edermiş.Biz de son kalan 2yilimiz için maximum caba sarfetmeye devam ediyoruz.

6 aydir her haftasonu yüzme dersine goturuyoduk ve boy uzamasina gerçekten katkisi olduğuna inaniyorim.2haftadir yine haftasonlari jimnastiğe geçtik.

Benimle ayni durumda olan anneler için asagida Serrayi bugüne kadar büyümesiyle ilgili goturdugum Dr lari listeleyecegim belki size de faydasi olur;

Cerrahpasa Tip fakultesi Beslenme ve metobolizma bilim dali baskani Prof. Dr.Ahmet Aydin

Ahmet Bey e 1 yasindayken goturduk bir çok test istedi yaptirdik çok şükür bisey cikmadi minyon sadece dedi.

Medipol univ.hastanesi Cocuk endokrinoloji Doc dr S.Erdal Adal 

Erdal bey de son 1,5 yildir takipteydik troid,gelişme horminlarina bakildi ve artik boy uzama seyri benim için yeterli bana gelmenize gerek yok dedi.Kilo alimini düsuk bulduğu için çocuk gastroenteroloji sine yönlendirdi.

Bezmialem Vakif Univ.hast.Alerji Dr Doc.Dr Emin Ozkara

Besin alerjimiz hala devam ediyor mu acaba oyuzden mi yedikleri yaramiyor diye düşündüğüm için yeni götürüp koldan test yaptirdim çok şükür besin alerjimiz kalmamis.

Safak hastanesi Çocuk Kardiyolojisi Akin bey.

Serra 2 yasindayken goturdum acaba kalbinde bir problem var da ondan mi gelişmiyor diye bir de ağlarken sanki katiliyordu,sesi gidiyordu..çok sukur kalpte de bir problem cikmadi.

Bezmialem Vakif Üniv.hast. Gastroenteroloji Doc.Dr Selim Ersöz
Gecen hafta gittik Selim bey e ve dışki testi,çölyak testi ve ter testi istedi.Dışkı testi ile cölyak testinde bir sorun cikmadi çok sukur inşallah ter testinde de  bir sorun cikmayacak.3 günlük yediklerini ve miktarlarini yazacagim bir liste verdi ve çocuk diyetisyenine göstermemi istedi boylece endokrincimizin 6aydir kullandirdigi özel gelişim mamamiza devam etmemize gerek var mi ona bakacaklar.
Bezmialem Vakif Üniv.hast. Çocuk diyetisyeni Eftal hanm.

Elimizde  3gunluk yediklerinin detayli  listesiyle gittik ve Eftal hanim günlük alması gereken 1500 kaloriyi ve butun vitaminleri,proteini gayet  güzel aliyor extra mamaya hic gerek yok  dedi.Kilosu da boyuyla orantili minyon bence sorun yapmayin, bu şekilde beslemeye devam edin ilerde birden de boy atabilir belki dedi.

Serra nin beslenmesine ne kadar özen gösterdiğimi bilenler bilir.Bu yasa kadar evde mayalanmis yogurduna hala devam ederiz,eti, sutu,baligi ,sebzesi ne yemesi gerekiyorsa bir şekilde yediriyorim hatta su an ana okulunda olduğu için haftalik yemesi gereken mayalanmis yoğurdunu günlük sütunu ben goturuyorm öğretmeni de gereken hassasiyeti gösterip her gün tuketmesini sagliyor sağolsun.Bir dönem evde kefir de mayalayip yedirdim haftada 3gun balik yedirmeye gayret ettim.Sonuç itibariyle ne kadar buyuycekse o kadar büyüyor.

Çocuğa bebekliginden beri yapilan testlerin haddi hesabi yok bir turlu %3 persentili gecemedik ama artik gastroentroloji ter testi de sonuçlandıktan sonra çocuğu daha fazla strese sokmadan rahat birakacagim.Amacim sadece elimden gelen herşeyi yapip gerisini Allah a birakmak sonra şöyle yapsaydim farklı olur muydu dememek.Yani genetiğinin en iyisi olsun diye ugrasiyorum tabii hiçbir şekilde hormonlariyla falan oynamadan.

Çocuklar bizim hissiyatimizi gayet iyi anliyorlar bir donem çocuğun o kadar sik
boyunu olcuyordum ki çocuk bir gün bana "anne sen üzülme ben taburenin üstüne cikarim öyle olceriz boyumu" dedi.Ozaman anladim çocuğu ne kadar strese soktuğumu ve biraktim boy ölçmeyi.

Yani kisacasi cocuklarimizin yaninda bu konuları konuşmamaya dikkat etmek gerekiyor ve o kadar iyi anliyorlar ki neler hissettigimizi onlar da bizimle ayni duyguları paylasiyorlar o yüzden biraz rahat bırakmakta fayda var.(tabii gerekli arastirmalari yaptıktan sonra)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder