3 Temmuz 2014 Perşembe

Cocuklarimiz gunluk protein ihtiyacini karsilamak icin neler yemeliler?











  Cocuklarimizin beslenmesi hepimiz için cok onemli..her anne elinden geldiğince  cocuklarini iyi beslemeye calisir ama bu konuda kendimizi sürekli geliştirmek zorundayiz, hergun yeni birşeyler oğrenmek mumkun.Aslinda çocuğun alması gereken vitamin,protein ihtiyacini bilip ona gore yemesine özen göstermek gerekiyor biz anneler her zaman daha fazla yemesini isteriz oysa fazla yemesinden ziyade vucuduna ne kazandirdigini çok iyi ayarlamak gerekiyor.

Çocukların gelişimi icin çok büyük oneme sahip olan hayvansal protein ihtiyacinin günlük alinmasi gereken miktari üzerine öğrendiklerimi paylaşmak istiyorum zira çocuk yeterli hayvansal protein alirsa hastalıklara karsi da daha dirençli oluyor.

Sut veya yoğurt;

1-7yasa kadar günde 1bardak sut veya sut sevmiyorsa yoğurt mutlaka yedirilmelidir.(peynir yemiyorsa 2su bardagi sut çünkü 2kibrit kutusu peynir 1bardak süte denk.)
7-9yas arasi 2su bardagi sut veya yogurt
10-13 yas arasi 2,5su bardagi sut veya yogurt

Peynir

Biliyorum çoğu anne çocuğunun peynir yememesinden yakiniyor ama ben de hergun ugrasiyorum bazen pekmezle ezerek bazen öğlen tarhana corbasjnin içinde eriterek vermeye calisiyorum mutlaka sizin çocuğunuzun da seveceği bir yol bulunur.
1-7yas
1kibrit kutusu kadar
7-13  yas
2kibrit kutusu kadar

Kirmizi et,balik veya tavuk

Et sevmeyen çocuk da çok fazla biliyorum ben de kiymalari 2kofte miktarı kadar top top yapip buzdolabi posetinde buzluga koyuyorum beyaz et veya tavada köfte yemedikleri günler bu kiymalari tavada az yağda kavurup corbalarina yemeklerine ilave ediyorum.(bu şekilde yemek içinde haslanmayip tavada kavrulan kiyma daha fazla demir kazandiriyor çocuğumuza)
Ozellikle kirmizi et bakimindan iyi beslenen cocugun zeka gelişimi daha iyi oluyormuş bu yüzden çocuğun beyin gelişiminin surduğu ilk 3yil kirmizi et tüketimi çok önemli.

1-3yas
2 köfte miktarı kirmizi et,balik veya tavuk

4-6yas
3kofte kadar kirmizi et,balik,tavuk

7-13  yas

3-4kofte kadar kirmizi et,balik,tavuk

Yumurta

Yumurta da çocuğun beslenmesinde çok önemli bir yere sahip.Düzenli et yiyen çocuk için gün asiri,diğer çocuklar için her gün verilmelidir.


Lütfen çocuklar ne yemek istiyorsa onu yesin diyerek vucutlarinin bu kadar ihtiyacı olduğu bir  dönemde onlari bu gıdalardan mahrum birakmayalim, denersek eminim her cocuga bu besinleri sevdirmenin bir yolunu buluruz diyorum ben..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder