17 Temmuz 2014 Perşembe

Montessori felsefesi hayatimiza hosgeldin!!



Benim de yeni tanistigim ve hayatimiza gecirip uygulamak icin yeni adimlar atmaya basladigim bir felsefe..Bu konudaki siparis ettigim kitaplar yeni elime geçti ve henüz okuyup bitirmedim ama incelediğim kadarıyla felsefenin ozu su;

Biz anne babalarin ev ortaminda cocuklarin gelisimine katkida bulunabilecek bir cok imkanimiz var tek yapmamiz gereken bu imkanlari gozden gecirmek,cocuklarimizin da bizimle beraber yasadigini unutmamak ve ona gore ayarlama yapmak.Pahali oyuncaklara gerek kalmadan evdeki materyallerimizle cocugumuzla ne gibi etkinlik yapabiliriz diye dusunmek ve boylece ona neler kazandirabilecegimizin hesabini yapmak.Ozet olarak cocugunuza herseyi kendi yapabilmesi icin gerekli el becerilerini kazandirabilmek ve bu becerilerini erken kazanirken ozguveninin gelismesine de katkida bulunmak.
Montessori diyor ki "çocuk insanoglunun babasidir" Bu felsefe de bu sözden yola cikarak gelismiştir.

Ben de kesinlikle rahat bir anne degilim ve maalesef bazen gereginden fazla korumaci olabiliyoruz bu tutum, bizim onlara inanmadigimiz gibi cocumuzun da biseyleri kendi kendine yapabilecegine olan inancini kiriyor.İnanin aslinda tahmin edebilecegimizden fazlasini basariyorlar sadece onlara inanmak gerekiyor ve "sen yapamazsin " dememek gerekiyor.Onlara zaman ayirip birlikte birşeyler yapmak gerekiyor ki topluma kaliteli insanlar kazandiralim.
Bunu soylemek benim icin de oldukca zor ama Birakin kendi kendilerine yemeye calissinlar,doksunler, suyu surahiden bardaga bosaltmaya calissinlar..ortu serin koyun onune mercimegi,fasulyeyi,makarnayi oynasinlar,kaptan kaba bosaltsinlar,maşayla tutmaya calissinlar...izin verin sizinle beraber mutfaga girsinler beraber yemek yapin,karistirsinlar,tuzunu koysunlar,sofrayi hazirlasinlar...yatagini toplasinlar daha fazla sorumluluk verin daha kucuk demeyin...inanin kendilerine guvenleri geliyor tavirlari degisiyor..

Ben de daha deneme asamasindayim once kendimi inandirmaya egitmeye calisiyorum ama siz de deneyin bence hergun cocuklarimiza dogru bir adim daha...



Bunlar da bizim Montessori etkinliklerimiz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder