2 Ekim 2014 Perşembe

Aile hekimimiz Meryem Kucuk 'le keyifli bir soylesi..




   Oncelikle , her zaman gulen yuzuyle bizi karsilayan  hatta nerdeyse her hafta, artik  "gun formatinda" yanina ugradigimiz  aile hekimimiz Meryem hanima tesekkurle soze baslamak istiyorum.Kendisinin beni kirmayip  mesai disindaki degerli vaktinde  soylesi yapmayi kabul etmesi buyuk incelikti.

Ben onemli gordugum yerleri renkli yazdim sizin de dikkatinizi cekecegini dusunuyorum;

  1. Ilk soruda hepimizi yakindan ilgilendiren bir konuya deginelim istiyorum.Sizce kışı nasil gecirmeliyiz, nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap;

 Oncelikle beslenmemize cok dikkat etmeliyiz ozellikle c vitamini agirlikli beslenmeliyiz.

 Kalabalik ortamlardan uzak durmak lazim, ozellikle Avm lerden.

Bitkisel destek almaliyuz zencefil,tarcin, bal,corek otu gibi.

Herseyin dogalini yemek lazim.

Mevsimindeki sebze meyvelerden yararlanilmali.

Bilgisayar, telefon, tv kumandasi, tablet gibi surekli elimizin altinda olan seylerin temizligine dikkat etmek gerekiyor.

Cocuklari evde kapali alanda tutmak yerine hergun mutlaka disari cikarmaliyiz, acik havada dolasmalarini saglamaliyiz.Acik havada mikrop olmaz ,parkta kisin da oynayabilirler! Cocuklari Toplu tasima araclarindan ve Avm lerden uzak tutmaliyiz .

Cocuklarin usumesinden cok terlememesine dikkat etmek lazim, cok kalin katkat  giydirmemek gerekiyor.

Cocuklarimiza kullandigimiz atki da hastaliga sebebiyet verebiliyor, mumkunse hic kullanmamak lazim ya da maske gibi muamele yaparak her kullanimda yikamak/degistirmek gerekli.

Cocuga burundan nefes almayi ogretmeliyiz.Burun, soguk havayi ilitiyor zaten ve vucuda cok soguk olarak girmiyor.

         2.Grip asisi olmamizi ya da cocuklarimiza yaptirmamizi onerir misiniz?


   Ben insanin bagisiklik sistemini kendisinin gelistirmesi taraftariyim ama cocugunuz veya siz cok sik hastalaniyorsaniz zaten  bagisiklik sisteminiz dusuk demektir ozaman
5 yasindansonra yapilabilir ya da astiminiz varsa ozaman da yaptirmaniz tavsiye edilebilir. Cok gerekliyse bazi cocuk doktorlari 2 yasindan sonra da grip asisi yaptirmaniza izin verebiliyorlar.

YUMURTA ALERJISI OLAN COCUKLAR KESINLIKLE GRIP ASISI OLMAMALILAR,BU ASI YUMURTA AKINDAN YAPILDIGI ICIN ÖLUMCUL SONUCLAR DOGURABILIR!!!


         3.Doktor bir anne olarak kiziniza hangi durumlarda ve ne siklikta antibiyotik kullaniyosunuz?


Kizim sadece 3,5 yasinda 1 kere antibiyotik kullandi o kadar!!

- Ben şoktayim:0    hemen soruyorum bunu neye borclusunuz??

Ben cok sik ates dusurucu kullanmayisima bagliyorum, 39.5 derece olmadan ates dusurucu vermem.Ilik dus aldiririm disari cikaririm, koltuk altina soguk kompress yaparim ve vucudun mucadele etmesni beklerim.39.5 u beklemeseniz de 38.5 derecenin altindaki ateste hemen ates dusurucelere basvurmayin cunku Ates dusuruculer   bagsiklik sistemini  baskiliyor,yani vucuda savasma tekniklerini ogretmemizi engelliyor.



Soylesimizin devami ALERJIK COCUKLARLA ilgili onu da yarin ayri sayfada yayinlarim, takipte kalin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder