1 Ekim 2014 Çarşamba

Kulağımızı temizlediğimizi sanarken kulağımızdan olmayalım..



  Her zaman duyarız kulak çubuklarının zararlı olduğunu ama açıkçası ben de bir süre öncesine kadar çok ileri itmiyorum ki zararı olmaz diye düşünerek çocukların kulağına kulak çubuğu kullanmaya devam ediyordum, temizlik yaptığımı sanarak..

Taa ki normal Dr kontrolünde doktorumuz küçük kızım Azra nın kulağının kirden tıkanmış olduğunu söyleyene dek...

Kaç tane KBB Dr una da götürdük ayni şeyi söylediler "kulak çubuğuyla kir ileri itilmiş olabilir kesinlikle çubukları da vakumlu olan kulak temizleyicilerini kullanmayın" dediler üstelik çocuğun duymasını bile önemli ölçüde etkilermiş.

O günden beri çocuklar için de kendim için de kulak temizleyici kullanmıyorum çünkü kulak zaten kendi kendini temizleyen bir mekanizma. Yani  bizim kulak çubuğuyla kulağın içini karıştırıp pamuğu sapsarı gördükçe "aaa bak ne kadar kirlenmiş" diyerek büyük bir temizlik yaptığımızı sanmamız sadece kendi psikolojimizi düzeltiyor,kulağa bir faydası yok;)

Ben de bu olaydan sonra bu konuyu detaylı bir şekilde araştırdım da meğer ne kadar önemli bir konuymuş sizinle de paylaşmak istedim;

  • Öncelikle kulak çubukları kulağın içini temizlemek için değil kepçesindeki kıvrımları temizlemek için icat edilmiş bunu aklimizin bir köşesine yazalım.
  • Dış kulakta zedelenme oluşabiliyor ve o zedelenmelerden kolaylıkla enfeksiyon kapılabiliyor.
  • Bizim de başımıza geldiği gibi kirler ileri itilebiliyor.Normalde dış kulağın yaptığı kendini enfeksiyonlardan koruyan kahverengi bir salgı,yine dış kulak yolu tarafından dışarı atılıyor ve biz bunu göremiyoruz.Kulak çubuğuyla biz bu salgıyı içeri itersek dış kulak yolu kanalı kapanabiliyor.
  • Kulağımız kendi kendini temizleyebiliyor ve aslında pislik dediğimiz bu salgılar bizim için yararlı ama biz onları içeri ittikçe işitme kaybına da yol açabiliyoruz.
  • Kulak zarimiz tahminen 2.5-3cm kadar içerde yer alıyor,kulak çubuğu ve herhangi bir şey sokarak ya da tokat atma darp gibi etkilerle kulak zarı delinebiliyor.
  • Kulak çubukları zamanla kulağın kendi kendini temizleme işlevini bozduğu için bazı tıkaçların ortaya cikmasini sağlıyor ve bu da suyla temasla mantar gelişmesine sebep oluyor.

  Kısacası evdeki kulak cubuklarını artık sadece banyodan sonra kulağın dis kısmındaki suyu almak ve kulak  kepçesindeki kıvrımları temizlemek için kullanıyoruz.Amman dikkat diyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder