8 Ekim 2014 Çarşamba

Misafir için lezzetli tarifler 12...Doğal Kirmizi Ayva tatlisi



  Hiim nasil kizardi bu ayvalar boyle? Nasil bu rengi aldi? Ya üstündeki jöle kivaminda sosu? Dediğinizi duyar gibiyim..

Yok öyle abartilacak birsey canim...

Sirri gayet kolay,acik ve net iste acikliyorum..

Ayvalari pişirirken çekirdeklerini ve kabuklarini da üzerlerine ekleyin hepsi bu..

Goruceksiniz hic gida boyasina ya da yaninda renk verici vişne falan eklemeye lüzum yok..tamamen sadece ayvadan bu rengi kolayca elde edebilirsiniz;

Malzemeler;

6 adet küçük/orta boy ayva
4,5 su bardagi seker
2 su bardagi su

Yapilisi

Ayvalari soyup ortadan ikiye bölüm ve kabuklariyla,çekirdekleriyle beraber tencereye koyun,2 su bardagi suyu da ekleyin altini harli bir şekilde acin ve kaynayinca hemen kisip şekeri de ilave edin.(isteyen 1adet cubuk tarcin  da atabilir,ben kullanmiyorum.) tam 2saat kisik ateşte pişirin 2saatin dolmasina 15dk kala ayvalarin kizarmaya basladigini göreceksiniz.

Piştikten sonra tabaginiza alin uzerine de suyundan dokmeyi ihmal etmeyin çünkü o suyu donunca jolemsi bir hal aliyor ve tatlimiza lezzet katiyor.en üste de doğal sut kaymagi varsa müthiş olur yoksa hazir kaymak da olur.Dilerseniz ceviz de ekleyebilirsiniz ben öyle seviyorum..

İste misafirinize gayet pratik bir tatli,

Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder