23 Nisan 2014 Çarşamba

23 Nisan gercekten cocuklarin gunu oluyor mu??

23 Nisan Ulusal egemenlik ve cocuk bayrami, Bu gunun onemi tartisilmaz onu anlatmak haddim degil onu herkes anlatiyor zaten ama ben olayin farkli bir boyutuna deginmek istiyorum.. Zaten bu guzel gunu kutlayacak durumda olmayan bir cok cocugumuz var ulkemizde; Kucuk yasta calismak zorunda kalanlar,cocuk yasta evlendirilenler,sokaklarda yatanlar gibi bugunu dusunemiyecek kadar problemler icinde yogrulmus kendini cocuk gibi hissedemeyen mecburi yetiskinlerimiz var maalesef ki bu yok sayilamaz bir gercek..Ama bu uzucu yonunu de konusmayacagim bugunun cunku bunlari konusmanin cozmek icin yeterli oldugunu dusunmuyorum.. Bahsetmek istedigim daha basit,farkindalikla uzerinde dusunulup cozulebilecek bir konu.. Cocuklara armagan edilmis ama gercekten cocuklar gunu olarak benimsenememis bir gun bugun bana kalirsa.. iste benim asil uzerinde durmak istedigim yonu bu.. Acaba kacimiz cocukken bu gunu gercekten kendimize ait hissettik ve suan da kac tane cocuk bu gun bizim gunumuz deyip doyasiya egleniyor?? Kendi adima cevap vereyim cocuklugumda hicbir sene 23 nisanda eglendigimi ve o gunu dort gozle bekledigimi hatirlamiyorum,sebebini soyle o gunu gozunuzde canlandirarak anlatayim; Okullar tatildir ama o gun de hazirlanip hic katilmak istemediginiz bir torene katilmak icin yine okula gitmek zorundasinizdir, torende gorevli degilseniz kalabalikta her nedense hep gecikmeler de olmasi sebebiyle ayakta ya gunesin altinda ya da nisan ayi olmasi sebebiyle yagmurda saatlerce beklemek zorundasinizdir. arkadaslarinizla itisip kakismakla ogretmenlerin sessiz olun uyarisiyla gecer gununuzun yarisi..yorulursunuz.. gorevliyseniz de yine ayni bekleyis ve itismeye bir de stres ve heyecaniniz eklenir.. torenden sonra eve gelirsiniz trt de 23 nisan programi vardir televizyonda,hic hatirlamiuyorum cok fazla eglendigim o gune ozel programlar hazirlandigini.. simdi tv programlari tabii ki eskisi gibi degil ama torenlerde hala bir fark goremiuyorum.. Ben cocukken 23 nisan da hep kendime sunu sorardim neden anneler gununde,babalar gununde biz onlara hediye aliyoruz da bugun de cocuklar gunuyse onlar bize hediye almiyolar?? neden??ben hala bunun cevabini bulamadim Neden pasta kesip kutlamiyoruz??kac tane aile acaba gercekten bugunu cocuklarina adadi.. gercekten onlarin istedigi gibi bir gun gecirtti..hediyeyse hediye,pastaysa pasta.. Acaba kac tane cocugumuz bugun gitmek zorunda oldugu yere degil de gercekten gitmek istedigi yere gitti yapmak zorunda oldugunu degil de istedigini yapti.. Anne babalar olarak kendi cocuklugumuzdaki hissettiklerimizi dusunup kendi cocuklarimiz icin herseyi daha farkli kilabiliriz diye dusunuyorum.. Yaniliyor muyum?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder