30 Nisan 2014 Çarşamba

Anne sutunu arttirici besinler ve yontemler..





Bebegini kucagina alir almaz insan  nasil besleyecegim,acaba doyacak mi buyuyecek mi kaygisina basliyor annelik icgudusuyle.Aslinda   bu stresi yogun yasamak bile sutun miktarini etkiler,rahat olup gerekli besinleri tuketerek sutun artmasini beklemek lazim.. Anne sutunu arttirmak icin turlu yontemler deneyip sonuc alamadigini soyleyen anneler icin ben asagida sut arttirdigi bilinen  besinleri siralamak istiyorum;

  1. Bol su icmeden sut artisi olmaz ama sadece su icmek de sutun kalitesi icin yeterli degil yani diyet yaparak bol yesillik ve su icerek kaliteli sut yapmak mumkun degil.Tabii ki tatli yemeye agirlik vererek de sadece kendinize kilo aldirirsiniz bebeginize bir yarari olmaz o yuzden yediginiz gidalarin protein,vitaminler yonunden sutunuze dolayisiyla bebeginize katkisi olmali.
  2. Bulgur
  3. Sogan(bol yesil sogan yemeniz sutunuzun de cvitamini bakimindan zengin olmasini saglar.
  4. Bol yesillik,ogunlerinizle beraber bol salata tuketin.
  5. Tavuk suyu corba
  6. Balik(inanilmaz sut arttirir,yaninda da bol salatayla sutunuzun kalitesini de cok arttirir.)
  7. Dereotu(kalsiyum u sutten bile fazladir.)
  8. Kayisi,visne ve ayva kompostosu.
  9. Rezene 
  10. İsirgan otu(kaynatip suyunu icebilirsiniz.)
  11. Kimyon(yediklerinizin bebeginize gaz yapmasini da engeller)
Bu besinlerin disinda asagidaki urunleri de sut arttirmak icin kullanabilirsiniz;

Malt icecegi(eczanelerde satiliyor)

Bira mayasi tableti

Milupa still tea

Lactamil


Bunlarin disinda ben bir de kendi kullandigim bir yontemden bahsetmek istiyorum.

Cocuklar genelde uyumadan once huysuzlanirlar ve doymadigi oyuzden agladigi soylenir ve butun gun yorulan annenin sutu de azalmistir.İlk haftalar yatmadan once mama vermistim 10gun kadar,cocuk guzel doyunca rahat uyuyodu ama daha sonra bahsedecegim yontemi deneyince mamaya gerek kalmadi.Soyle ki;
Sabaha karsi kizim emmek icin uyaniyordu,butun gece uyuyunca goguste sut birikiyor onun uyanma saatine yakin ben kalkip gogsumde biriken sutu sagiyordum gece yatmadan mama yerine icecek kadar baya bir sut cikiyodu.Bu sutu buzdolabina koyup sonraki gun aksam yatmadan ilitip kizima iciriyodum.Ben sabaha karsi sutumu sagdiktan sonra bos memeyle emziriyordum cunku bebek emince Allahin mucizesi ona sut geliyordu ama once ona birikmis sutu icirsem bos olan memeden sagsam da sut gelmez.Bu yontemi mamaya ihtiyac kalmadan baya buyuyene kadar uyguladim.Daha sonra buyuyunce gerek kalmadi tabii.

Suan 19aylik ve hala emziriyorum ben kucuk kizimi 2yasina kadar da devam edicem insallah,sutu olan herkese de bunu tavsiye ediyorum.

Sutum yok diyen arkadaslar da lutfen hemen pes etmeyin,yukardaki besinlerle eminim onemli olcude artacaktir sutunuz .En onemlisi stres ve yorgunluktan uzak durun onlar da sutu azaltir.Sutunuz az olsa da takviyeyle beraber sutunuzu vermeyi birakmayin hem onun cocugunuza yarari gibisi yok hem de sutunuz emzirdikce artabilir.

Unutmayin hic bir gida anne sutunun verdiklerini veremez bebeginize..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder