20 Nisan 2014 Pazar

Bebeklerde inek sutu ve yumurta aki alerjisi


 Alerjik bunyeli bebeklerde en sik rastlanan alerji  turleri inek sutu ve yumurta aki alerjisi maalesef ben de serrada ikisini de yasadim
Belirtilerini ve yapilmasi gerekenleri sizinle paylasmak isterim.

 Serra 6aylikken ek gidaya gectigimizde cocukta anormal bir kusma basladi biseyler yediginde fiskirtarak kusuyordu.Tabii hemen doktora kostuk once refluden suphelendiler bazi kan testleri sonucu alerjik bunyeli oldugu tespit edilince en yaygin olan alerji turleri icin test yapildi inek sutu,ev tozu ve ozellikle yumurta aki alerjisi baya yuksek cikti.Bundan sonra yogurdunu keci sutuyle mayaladim keci peyniri kullandik her gittigimiz yere keci urunlerimizi tasiyorduk,ve hazir olan kahvalti karisimlari ,hazir purelerin hicbirini kullanamiyorduk, zorlu bir surecti.
 1 yasina kadar inek sutu maceramiz boyle devam etti sonra onun degeri dustu biraz yavas yavas yedirmeye basladim ama yumurta aki zaten 1yasinda veriliyor ve hala degeri cok yuksekti maalesef 2yasina kadar hergun yemesi gereken yumurtayi cok az yiyebildi 3 yasina kadar da haftada sadece 3 kere  boylece zaten zor gelisen kizima bu da tuz biber oldu..

 Ev tozu alerjisi icin de her sabah o uyurken kalkip evin hertarafini temizliyordum onun odasinda da hali kullanmiyordum.

 Bir de bu surecte alerji mamasi kullandik ki bu konuda da doktorumuz Muberra Tigin in cok yardimi oldu bize .Soyle ki o donem yeni baslayan uygulama devletin bu mamalari karsilmasiydi ve eczaneler bunu kabul etmiyordu ama doktorumuz sagolsun inatla aldirmadi bana ve sonunda kabul eden bir eczane bulduk hem de 8 kutu birden yazilip aliniyor eh 1 kutusu ozaman 90tl di ve 1ayda bitirilmssi gerekiyordu zaten istahsiz olan serraya binbir saklabanlikla yedirmeye calissak da cogu, suresi gecip cope gitti.Son kutuyu da doktorumuza verdim ki isine yariycak birine versin diye..
  İste cok yaygin olan bu alerjiler sizin de cocugunuzun baina gelebilir, elbette belirtiler mutlaka kusma seklinde olmak zorunda degil ishal,kabizlik,deri dokuntuleri de olabilir bu durumlarda alerji olma ihtimali de aklinizda bulunsun ve eger basniza gelirse devletin bu mamalari 1kr vermeden karsiladigini da bilin..

 Bir de sunu belirtmek isterim ki bebekken gorulen alerjiler genelde 2 yasina kadar suruyor 2 yasinda duzelmeyenler nadir olarak omur boyu surebilir ama tabii ki bu konuda doktorlarinizdan gerekli bilgiyi alirsiniz ben sadece onbilgi olarak aklinizda bulunsun diye yasadiklarimi paylasmak istedim..

2 yorum:

  1. Yemek problemi oldukça sıkıntılı bir de alerji durumu gerçekten çok yorucu peki şu an ayni hassasiyet devam ediyor mu?

    YanıtlaSil
  2. evetcanim hala hassasim ona karsi

    YanıtlaSil