7 Mayıs 2014 Çarşamba

Bebegim icin corbalar 1...etli sebze corbasi




Kizlarim icin corba yaparken icine nekadar cok sey koyarsam okadar vitaminli olacak diye karisik corba yapmayi adet haline getirdim.Onlar da bebeklikten itibaren oyle alistilar ama lezzet de onemli tabii tadini guzellestirecek seyleri on plana cikarmak lazim.Butun kadinlarin da bildigi gibi yemek yapmak bir sanattir...

Malzemeler

1 Avuc kadar kusbasi et(ben kuzu eti kullaniyorum daha yumusak oluyor)
3yemek kasigi princ
1 havuc
1kucuk patates
Yarim kabak
1koy biberi(C vitamini)
1kucuk domates
Az miktar dereotu(Kalsiyum yonunden en zengin besn)
Az miktar maydanoz
1avuc ici kadar semizotu(omega 3kaynagi)
2dis sarimsak
1 yemek kasigi un
1,yemek kasigi sizma zeytinyagi

Hazirlanisi

Etiniz pismis degilse az su ve tuzla yumusayana kadar pisirin.
Daha sonra su ilave edip princi biraz pisirin ve sebzeleri zor pisenden kolay pisene dogru sirasiyla koyun.(once havucu pisirin.)
Yesillikleri en son koyup sadece 5dakika pisirin hatta Bebeginiz aliskinsa cig de koyabilirsiniz.
En son unu biraz suyla cirpip corbaya ilave edin bir kaynar kaynatin.(Ben onceden fazla miktarda unu kavurup sogutup kavanozda sakliyorum oyuzden fazla pisirmiyorum.)
OCagin altini kapatinca sizma zeytinyaginizi ilave edin.(besin degerinin olmemesi icin pismemesi gerekiyor.)

Ben busefer blenderdan gecirdim ama benimkiler zaten kati yiyorlar ve bizim yemeklerden de yiyorlar  diye ben cok kati degilim bu konuda.Pruzsuz olunca daha fazla yiyolar diye bazen geciriyorum ama siz alstirmak icin gecirmeyebilirsiniz ozaman sebzeleri ve eti koyarken Kucuk kucuk dograyin ya da sebzeleri rendeleyin boylece blendira gerek kalmaz.
Yedirmeden once tabagina bol limon sikiyorum bu aliskanligi bir arkadasimdan kazandim hem lezzetini arttiriyo hem de c vitamini Kaynagi.
Bir de susam ilave edyorum ki o da zengin protein kaynagi ve boy uzatiyor ama Alerji riski yuksek bir besin once az az denemenizi tavsiye ederim.
Tabii ekmek de koymak lazim hem doyurucu hem de b vitamini kaynagi ama ben bu sefer patates ve un var ve koyu kivamda diye eklemedim.

Bu karisik corba da yenir mi demeyin inanin guzel koktu ve kizlarim da severek yedi,onlar mutlu ben mutlu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder