22 Mayıs 2014 Perşembe

Pratik dogum cantasi hazirlama rehberi..

İnternetten arastirdiginizda bu konuda detayli yazilan yazilar var ama aslinda abartilacak birsey oldugunu dusunmuyorum.Bence asil onemli olan son ana birakmadan 7aylik olduktan sonra hemen alip cikabilecek sekilde olmazsa olmazlari hazir bulundurmak..Evet ilk kizimda ben de biraz panik olmustum itiraf etmeliyim ama pratik olarak hazirlamak icin kategorize etmeyi oneriyorum.Soyle ki;


  • Nereye gidiyoruz? Doguma
  • Dogum icin ne lazim?anne ve bebek(2ana kategorimiz)
  • Anneyi ele alalim once..dogumdan sonra ne yapicaz paso yaticaz oyleyse bize neler lazim?
  1. Pamuklu,terletmeyen mevsime gore rahat  bir gecelik(alt ust olursa daha sikintili olabiliyor en rahati gecelik.)Emzirmek icin onden dugmeli olmasina dikkat edin.Yedek 2.bir gecelik daha koyun.
  2. Sabahlik
  3. Rahat bir terlik(genelde hastanede veriyolar)
  4. Deodorant
  5. Kendinizi guzel hissettirecek tarak,hafif bir makyaj icin allik,kalem 
  6. Sampuan,vucut losyonu,havlu.(sezeryan ise sadece basjnizi yikiyabilirsiniz.)
gelelim 2.kategorimiz bebege;
  1. 3/4takim hastane cikisi takimi,Mevsime gore yelek,hirka.
  2. Bez,yenidogan islak mendil,pisik kremi
  3. Biberon
  4. Bebe sampuani,
  5. Vucut losyonu
  6. Havlu
(Buyuk ihtimalle bebek icin ihtiyac duyacaklarinzin cogunu hastane karsilayacaktir,oncesinde hastaneyle konusmanizi tavsiye ederim.)

Onemli kalemler bunlar,cok ekstra biseye ihtiyac duyacaginizi sanmiyorum..Siz daha cok hastane suslemesi,ikramlar kismina yogunlasi bence isin en zevkli kismi...gerisi dogumdan sonra da halledilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder