8 Mayıs 2014 Perşembe

Bebegim icin corbalar 2...semizotlu kaymakli yayla corbasi



 Bizim kizlar her zaman yaptigim yayla corbasina bayilirlar,favori corbalaridir. Bu sefer icine semizotu da ekleyerek sansimi biraz zorliyayim omega 3 de alsinlar istedim.Kizlar bu sekilde de agzini kolayca acarak seve seve yediler masallah.

Ben normalde de yayla corbasina asagidakileri katiyorum cok da lezzetli oluyor,ozellikle koy sutu kaymagi,et suyu ve tereyagi lezzet veriyor.Benim her hafta guvenerek sut aldigim bir sutcum var catalca dan getiriyor sutu ama oyle buyuk kaplarda sutu butun gun dolastiranlardan degil.(Onlardan almanizi tavsiye etmem sut bozulmasin diye icine asprin koyduklarini duydum.)Bizim sutler sogutuculu arabada ozel paketlenmis 3lt lik ve 5lt lik siselerde kapimiza kadar geliyor.Deneyen herkes de cok memnun 1kase kaymak cikiyor ve sut tencerenin dibine de tutuyor.(yani sulu degil.)
İste ben o kaymagi ya hemen buzdolabi posetine koyup buzluga atiyorum corbalarda genelde yayla corbasi veya mercimek corbasinda kullaniyorum tarifsiz bir lezzet katiyor ya da kahvaltida tuketiyoruz.

Gelelim corbamiza;

Malzemeler;

1buyuk kase yogurt
1koy yumurtasi veya serbest yumurta
Koy sutu kaymagi
1yemek kasigi tereyagi/sizma zeytinyagi
1avuc dolusu bulgur(ben yayla corbasina daha yararli diye princ yerine bulgur koyuyorum)
biraz tel sehriye
1/3 kadar semizotu yapragi
Yarim su bardagi et/kemik suyu
Su
Tuz
Nane


Hazirlanisi;

Tencereye suyu,et suyunu,bulguru koyup pismeye birakin.(ben et suyunu onceden buz torbalarina buzluga koyuyorm)
Bulgur yumusayinca ayri kasede cirptiginiz yumurtayla yogurdu yavas yavas tencereye ilave edin.Ardindan kaymagini,tel sehriyeyi de koyun.Biraz yumurtasi ve sehriyeler de pisince,iyice yikayip hazirladiginiz kucuk kucuk parcaladiginiz semizotu yapraklarini ilave edin.(ben yesilliklerde bicak kullanmamaya gayret ediyorum,elimle parcaliyorum ama siz seramik bicaklardan da kullanabilirsiniz.)
Semizotlariniz hafif sararana kadar 3dakika kadar pisiriyosunuz.En son da tereyagyla kizdirdiginiz naneyi dokun ustune.(eger kivami sulu olduysa 1 kasik unla suyu cirpip 1kaynar kaynatabilirsiniz ama bekledikce bulgur ve sehriyeden dolayi koyulasiyor zaten.)

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder