14 Mayıs 2014 Çarşamba

Bebeginiz icin yalanci meme vazgecilmez olmasin..



   İlk  kizimda cok ozeniyodum emzik alan cocuklara ama iyi ki de kizim cok ugrasmalarima ragmen kabul etmemis,ikinci kizimda da ben vermek istemedim ama geceleri cok aglayip ablasini uyandiriyor diye istemiyerek verdim ama 6aya gelmeden biraktirdim ,cok buyuyup baglanmadigi icin  birakmasi da cok kolay oldu.
Bebek her agladiginda emzikle susturmak kolay gelse de bunu yaparak neleri goze aldigimizi bilmeliyiz.Yalanci meme vermek cocuga gecici bir rahatlama saglasa da asagidaki zararlarini goz ardi etmemek gerekir;


  • Yeni dogan bebege hemen emzik vermek anne memesini emmeyi reddetmesine neden olabilir.
  • Emzik, bebekte Kulak,burun bogaz hastaliklarinin daha fazla olmasina hatta orta kulak iltihabina sebebiyet verebilir.
  • Hijyenine cok dikkat etmek lazim,cocugun kolayca mikrop kapmasi kacinilmazdir.
  • En fazla 2yasina kadar emzik biraktirilmalidir yoksa cocugun agiz yapisinin bozulmasina,on dislerin daha one cikmasina sebep olur.
  • 2yasina kadar biraktirilmayan emzik aliskanligi,cocugun anneye daha bagimli olmasina, asosyal davranislar sergilemesine neden olabilir.
  • Ayrica konusma bozukluklarina ve konusmada gecikmeye neden olabilir.
 Bazen 3/4 yaslarinda cocuklarin agzinda hala emzik goruyorum, annelerin gerekcesi de kabul edilir gibi degil" cocuk huysuz cok agliyor emzik verince susuyor." O yastan sonra cocuk iyice emzige bagimli hale geliyor yasi buyudukce zorlasiyor birakmak ayrica cocuk o emzikle yasitlarinin yaninda zaten bebek muamelesi goruyor onlara katilamiyor ve dislaniyor.

 Yani emzik deyip basit gormemek lazim ilerde ciddi psikolojik,fizyolojik sikintilara sebebiyet verebiliyor, kullanirsak da bilincli bir sekilde kullanalim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder